Wycieczka do Warszawy

Uczniowie klasy VIII b wraz z opiekunami panią Lucyną Flegel, Haliną Maślanką i Dorotą Olbrich udali się 19 kwietnia pociągiem na trzydniową wycieczkę do Warszawy.
W stolicy mieliśmy okazję poczuć się, jak warszawiacy. Jeżdziliśmy metrem, tramwajem i miejskim autobusem. Pierwszego dnia, spacerując Krakowskim Przedmieściem, zwiedziliśmy, m.in.: Zamek Królewski, kolumnę Zygmunta, Uniwersytet Warszawski, Pałac Prezydencki, pomnik Kopernika, Grób Nieznanego Żołnierza. Następnie udaliśmy się na Powązki i na grobie bohaterów znanych z lektury „Kamieni na szaniec” złożyliśmy kwiaty. Następnego dnia wiele wrażeń dostarczyła nam wizyta w Centrum Nauki Kopernik, zwiedziliśmy również Bibliotekę Uniwersytecką z ogrodami na dachu i Muzeum Wojska Polskiego. Późnym popołudniem udaliśmy się do Łazienek Królewskich. Ostatni dzień wycieczki był wyjątkowy, ponieważ po wizycie w Muzeum Powstania Warszawskiego wraz z przewodnikiem dotarliśmy w miejsce obchodów 80 rocznicy wybuchu powstania w getcie. Mogliśmy obserwować na żywo oficjalne uroczystości państwowe z udziałem Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz prezydentów Izraela i Niemiec. Ostatnim punktem naszego programu był Stadion Narodowy, każdy miał szansę poczuć się jak kibic, mogliśmy również zwiedzić szatnię, w której do meczów Mistrzostw Europy przygotowywali się, m.in. Robert Lewandowski czy Cristiano Ronaldo. Pełni niezapomnianych wrażeń i emocji w późnych godzinach wieczornych dotarliśmy do domów.
Warto dodać, że wycieczka uzyskała dofinansowanie z ministerialnego programu „Poznaj Polskę”, dzięki czemu mogliśmy odwiedzić tak wiele interesujących miejsc w Warszawie.