,,WYSPA TROPIKALNA BYŁA GENIALNA”- UCZNIOWIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BERLINIE

Dnia 19 maja o godzinie 4.30 pod szkołę podjechał dwupiętrowy autokar firmy ,, Sołtysik Reisen” .Wysiadła z niego rewelacyjna pani pilot Joanna.  Za sterami giganta zasiadł profesjonalny kierowca.  Rozpoczęła się nasza sześciogodzinna podróż.  Pierwszą atrakcją wycieczki było najstarsze w Europie studio filmowe BABELSBERG. Zobaczyliśmy telewizję od podszewki, a do filmowego SHOW zaproszony został nasz uczeń Rafał Jegliczka. Okazał się profesjonalnym aktorem. Po zwiedzeniu starego miasta ALTE STADT,  oraz po kosmicznych emocjach w kinie 4D udaliśmy się na bardzo widowiskowy pokaz kaskaderów z efektami pirotechnicznymi (kino akcji na żywo: motocykliści, człowiek pochodnia, linoskoczkowie i dziewczyny jako kierowcy rajdowi). Sceny prosto z filmu MAD MAX!

Około godziny 17 podekscytowani widokiem kolosalnego hangaru z lat dwudziestych weszliśmy na teren Tropical Islands. Zakwaterowaliśmy się w namiotach na piasku pomiędzy palmami i super basenami w zasięgu ręki. Mimo tropikalnego klimatu relaksowaliśmy się i zażywaliśmy uroków wyspy do północy. Największą popularnością cieszyły się zjeżdżalnie. Tropiki dały nam się we znaki!!! Temperatura 26 stopni, wilgotność powietrza 65%!!!

Po tropikalnej nocy, na tropikalnej wyspie, po wschodzie słońca po raz ostatni zanurzyliśmy się w ,,oceanie”.

Po zjedzeniu pysznego śniadania pojechaliśmy do Berlina. W Muzeum Komunikacji w holu od razu przywitały nas 3 roboty. Były tak interesujące, że ciężko było odejść, a czekały na nas same ciekawe eksponaty. Wszystko można było dotknąć i własnoręcznie wypróbować.

Następnie pieszo udaliśmy się z Alexanderplatz  w kierunku Bramy Brandenburskiej , po drodze oglądając  Wyspę Muzeów, wieżę telewizyjną, Ratusz, Hotel Adlon

Ważnym punktem drugiego dnia wycieczki było wejście na kopułę Bundestagu– siedzibę parlamentu niemieckiego, z której podziwialiśmy panoramę Berlina.

Po posiłku ok. godziny 19 ruszyliśmy w drogę powrotną. Przed naszą szkołą byliśmy o godz.1.30.

Opiekunami 64- osobowej grupy uczniów klas IV-VI byli: Anna Bugała, Beata Piwowarczyk, Tomasz Kretek, Marek Kępa. Kierownikiem imprezy była: Regina Wilczek.